스포츠마케팅의 개념과 역사
스포츠 마케팅은 실패의 가능성이 항상 상존하지만, KB금융그룹은 비인기 종목이라 할지라도 선수들이 운동에 전념할 수 있는 기회와 환경을 지속적으로 지원하는 진정성을 바탕으로 감동적 스토리를 만들어 기업의 사회적 책임을 다하고 있다.
스타를 통한 마케팅이 아닌 성장 가능성이 높은 신예들과 비인기 종목 선수들 중, 될 성 부른 떡잎을 찾아 세계적 선수로 성장 시키는 KB금융그룹의 차별화되고 독보적인 전략은 KB금융을 스포츠 마케팅의 명가 반열에 올려 놓았다.
Concept and History of Sport Marketing
A possibility of failure coexists in sports marketing. However, KB Financial Group is taking its responsibility as a corporation and makes impressive stories by continuously supporting athletes to focus on their exercise although it may be a non-popular sport type.
KB Financial Group’s exclusive strategy is not to focus on its marketing with celebrities but is to find potential elite sport players to nurture them as world-class athletes. Such an exclusive strategy placed the KB Financial Group as the elite home-ground for sports marketing.